Med bygningssikkerhet, HMS og orden til grunn, er følgende gjeldene når det gjelder oppussing og avfallshåndtering.

Punktene fra ordensreglene er:


2.16 Oppussing av leiligheten
Beboere som pusser opp leiligheten skal kunne fremskaffe FDV- og/eller samsvars-erklæringsdokumentasjon fra håndverkerne som bekrefter at utført arbeid i våtrom og på elektrisk anlegg er gjort forskriftsmessig og etter de til enhver tid gjeldende lover, regler og bransjenormer.


2.17 Oppussingsavfall
Borettslaget tillater ikke bruk av gule I-sekk og lignende.
Oppussingsavfall må oppbevares inne i egen andel før det kjøres bort. Det skal ikke mellomlagres på utsiden. Alternativt kan en låst container benyttes, som er søknadspliktig. Søknad sendes til styret eller driftsleder som avgjør plasseringen. Containeren kan kun stå i borettslaget mandag til fredag.


Ved brudd på reglene vil borettslaget sørge for nødvendig reparasjoner/utbedring/ rydding og lignende. Regningen for dette arbeidet blir sendt den aktuelle andelseieren.
Styret kan beslutte andre avfallsløsninger ved for eksempel forsikringssaker, brann, felles rehabilitering og lignende.